Elektromanyetik Radyasyon Ölçümü

Elektromanyetik Radyasyon Ölçümü


Gsm baz istasyonlarının yaydığı elektromanyetik alan şiddetinin evinizdeki, iş yerinizdeki etkisinin ölçümünü profesyonel olarak, uluslararsı standartlara uygun olarak yapıyor ve sonuçları rapor şeklinde sizlere sunuyoruz. Yalam alanızdaki göreceli olası yüksek elektromanyetik alan şiddetine maruz kalan alanlarda nasıl değerleri azaltabileceği konusunda size danışmanlık hizmeti sunuyoruz.

Tel: 216 415 80 87

İş Başvurusu

25 Temmuz 2006

Dünyanın en yoğun metroları

Yılda taşıdıkları yolcu sayıları kıyaslandığında en yoğun metro hattı Moskova'ya ait. En ünlü metrolardan olan Moskova metrosu yılda 3.2 milyar yolcu taşıyor. Resimlerde Moskova metrosunda seyahat ederken bir müzeyi aratmayan şahane sanatsal tasarımları görüyorsunuz.




Moskova 3.2 milyar yolcu/yıl
Tokyo 2.7 milyar yolcu/yıl
Seul 1.6 milyar yolcu/yıl
Mexico City 1.3 milyar yolcu/yıl
New York 1.3 milyar yolcu/yıl
Paris 1.2 milyar yolcu/yıl
Osaka 957 milyon yolcu/yıl
London 886 milyon yolcu/yıl
Hong Kong 798 milyon yolcu/yıl
St. Petersburg 784 milyon yolcu/yıl

DÜNYA RAYLI TOPLU TAŞIM SERÜVENİ
Londra'da 1863 yılında hizmete giren, buhar gücü ile çalışan Metropolitan Line sistemi, dünyada şehir içi toplutaşımda trenlerin kullanıldığı ilk metro sistemidir. Elektrik enerjisi ile çalışan ilk raylı toplutaşım sistemi de 1890 yılında yine Londra'da işletmeye açılan sistemdir. 20. yüzyılın ilk çeyreğinde Metrolar, bir taşıma sistemi olarak şehirlerde yer almaya başlamıştır.
Dünyadaki tam otomatik ilk metro, San Francisco'da 1976 yılında faaliyete geçen BART İşletmesidir. İlk sürücüsüz araç işletmesi, Fransa'da Lille kentinde işletmeye alınmış, ikincisi Kanada'nın Vancouver şehrindeki SkyTrain İşletmesi olmuştur. 1986 yılında işletmeye açılan SkyTrain İşletmesi Franser Nehrinin üzerindeki 0.6 km. uzunluğundaki asma köprüden geçişiyle de dünyadaki en uzun köprü geçişli raylı taşım olma özelliğini taşımaktadır.
Newyork Metrosu; 463 istasyon 6273 araçlık filo, Paris Metrosu; 35 binin üzerinde personel, Londra Metrosu; 410 km. hat uzunluğu, Moskova Metrosu; en fazla yolcu taşımasıyla kendi alanlarında öncü durumundadırlar.

Türkiye'nin ilk metrosu, aynı zamanda dünyanın üçüncü yeraltı metrosu, İstanbul'daki Beyoğlu'yla Galata'yı birbirine bağlayan tünelde yapılan sistemdir. 30 Haziran 1871'de başlayan tünel kazısı 3.5 yıl sürmüş 5 Aralık 1874 yılında bitmiş, 1875 yılında sistem hizmete açılmıştır. 626 m. uzunluğunda 6.60 m. genişliğinde olan tünelde günde 25.000 yolcu taşınmıştır.

"Google Osman"

Fenerbahçeli Alex De Souza'dan futbol şov

Fenerbahçeli Alex De Souza'nın attığı mükemmel golü izleyin!




Futbol cambazı Alex De Souza'nın şovlarını içeren güzel bir derleme.



"Google Osman"

24 Temmuz 2006

Istanbul'un en güzel fotoğrafları

Kadıköy'den Eminönü'ne vapurla geçerken çektiğim bu resimde Haliç'ten gelen vapurun gün batımındaki muhteşem görüntüsü var. Resimlerin üzerine tıklayarak büyüleyici İstanbul manzaralarına daha yakından bakın.




Sultanahmet, Ayasofya ve güneşin mükemmel birlikteliği...





Anadolu yakasından Avrupa'ya bakış.






"Google Osman"

Neyzen Tevfik şiirleri ve hayatı

Neyzen Tevfik'in yaşam öyküsü:

Tam adı Tevfik Kolaylı'dır. 14 Haziran 1879 tarihinde Bodrum'da doğdu, 28 Ocak 1953 tarihinde İstanbul'da öldü. İlköğrenimini Bodrum'da gördü. İzmir İdadisi'ni bitirmeden ayrıldı. Kendi kendini yetiştirdi; Farsça öğrendi, İzmir Mevlevihanesi'ne, İstanbul'da Galata ve Kasımpaşa Mevlevihanelerine gitti. Fatih Medresesi'nde dört yıl okudu. Bektaşi tarikatına girerek Sütlüce Tekkesi şeyhi Münir Baba'ya bağlandı. Bir süre Mısır'da yaşadı. Eşref'ın çıkardığı Deccal dergisindeki II.Abdülhamit'i yeren bir şiiri nedeniyle gıyabında idama mahkum edildi. İkinci Meşrutiyet'in ilanıyla İstanbul'a döndü.

Ney çalmadaki ve şiir okumada ustalığı ile sözünü esirgemezliği haklı ve yaygın bir ün kazandırdı. Toplumsal kural ve baskıları takmayarak ilginç yaşantısını her dönemde sürdürdü. Sürekli içki içtiği için, zaman zaman akıl hastanesinde bağımlılık sağaltımı gördü. Nef'i ve Eşref'ten sonra Türk Edebiyatında taşlama türünün üçüncü önemli temsilcisi kabul edilir. Baskıyı, yobazlığı, din-mezhep ayrımcılığını, insanlar arasında eşitsizliği, çıkarcı politikacıları, çağdaşlaşma adına girişilen yararsız özentili davranışları kınamış; inanç özgürlüğünü, kadın haklarını savunmuştur. Yaşamın acılarını, toplumdaki bozuklukları, haksızlıkları konu edindiği hicviyeleri dillerde ve gönüllerde yer etmiştir.

Neyzen Tevfik'in bazı şiirlerini aşağıda okuyabilirsiniz.


KOŞMA

Dudağında yangın varmış dediler,
Tâ ezelden yayan koşarak geldim.
Alev yanaklara sarmış dediler,
Sevdâ seli oldum; taşarak geldim.
Kapılmışım ak oduna bir kere,
Katlanırım her bir cefâya, cevre
Uğraya uğraya devirden devre
Bütün kâinatı aşarak geldim.
Yapmak, yıkmak senin bu gamlı ömrü.
Ben gönlümü sana verdim götürü.
Sana meftûn olduğumdan ötürü
Sarhoş oldum Neyzen, coşarak geldim.


DÖRTLÜKLER

Kime sordumsa seni, doğru cevap vermediler;
Kimi hırsız, kimi alçak, kimi deyyus! dediler...
Künyeni almak için, partiye ettim telefon,
"Bizdeki kayda göre, şimdi o meb'us!" dediler...
*
Kim demiştir kanun alınmıştır ayak altına,
Böyle bir halin vukuunda hamiyyet çiğnenir.
Devleti yolsuz görenler halt eder bir beldede,
Kaldırım olmazsa kanun-ı hükûmet çiğnenir.
*
Felsefemdir kitab-ı imânım,
Taparım kendi rûhumun sesine.
Secde eyler hâkikatim her ân,
Kalbimin âteş-i mukaddesine.
*
Gözünü aç daha meydan var iken,
Dizginin canbaz elinde Neyzen!
Girmedim ya kapısından baktım,
Cennet'i at pazarı sandım ben.
*
Bî-namaz deyip beni Hak'dan uzak gören,
Sığmaz senin hayâline mihrâb ü mübrem.
Sen sade beş vakitte ararsın Allahını,
Ben her zaman onunla emîn ol beraberim.
*
Hayliden hayli kalınlaştı yobazlık yeniden,
Softalık zorlu anırtı ile aldı yürüdü.
Kara bir kinle taassub pusudan çıktı yine,
Yurdu şâhâne cehâlet yeni baştan bürüdü.


İKİLİKLER

Türkü yine o türkü, sazlarda tel değişti,
Yumruk yine o yumruk, bir varsa el değişti!
*
Kâbe'den maksat varmaktır yâra,
Kör gibi tapınma kuru duvara.
*
Mey'de Bektâşi göründüm, Ney'de oldum Mevlevî,
Meşrebim Mollâ-yi Rûmî, mezhebim Bektâşidir
*
Üstüne alma fakat dinle samur kürkçüyü sen,
Nasıl olsa kabahat sahibini terk etmez.


ABDÜLHAMİD'İN AĞZINDAN BİR NUTK-I HÜMÂYUN

Kal'a-i âsâr-ı zulme verdim istihkâm-ı tam
Ettim istibdad ile tarihe ibka-ı nâm
Öyle tarsîn eyledim olsa cihan zir ü zeber
Attığım üss-i mezâlim haşre dek eyler devam
Ben o cellâdım, vatanda açtığım her yârenin
İltihâbı bir zaman etmez kabul-i iltiyâm
Nerde Cengiz, Engizisyon, nerde Haccac ü Yezid,
Nerde Timur, Hülâgû, nerde ecdâd-ı izâm
Nerdedir Şeddâd ü Nemrûd, nerdedir Ad-u Semûd
Her cihetçe zâlimân-ı dehre ben oldum imâm
Ben ölürsem mülk-ü millet bitmeden volkan gibi
Ka'r-ı lâhdimden tüter eflâka dûd-i intikam!
Ol kadar ezdim şu miskin milleti ki etmesin
Fasl-ı dâvâ eylemek'çün rûz-i mahşerde kıyâm!


"Google Osman"

Formula G'nin şampiyonu İTÜ!

İSTANBUL PARK'ta ŞAMPİYON ARIBA! İTÜ Güneş Arabası Ekibi (GAE)' den bir DUBLE daha ! Finale kalan 18 takımın yarıştığı 22 Temmuz'daki Formula G 2006 İstanbuk Park etabında aralarında şampiyonluk yarışı yapan Arıba ve Arıba II en iyi tur zamanlarıyla 1.lik ve 2.lik derecelerini alarak, grup yarışındaki başarılarını finalde de sergilediler ve ARIba şampiyon, ARIba II ise 2. oldu. Rakiplerine açık ara fark atarak şampiyon olan Arıba'lar İTÜlüler'e büyük bir zafer sevinci yaşattı. Yarış sonrasında ilk önce 3. olarak yarışı bitiren ODTÜ-TEK aracı ise ceza alarak 4. olurken Yıldız Teknik Üniversitesi'nin aracı Barracuda 3. oldu.





İzmir pistinin şampiyonu da İTÜ!

TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi ile İzmir Otomobil Kurumu tarafından üniversite öğrencilerine yönelik olarak düzenlenen ve 6-9 Temmuz 2006 tarihlerinde İzmir’de gerçekleştirilen “Güneş Arabaları Yarışı – Formula G”de İstanbul Teknik Üniversitesi’nin (İTÜ) güneş enerjili taşıtları ARIBA 1 birinci, ARIBA 2 üçüncü oldu. İzmir Yarış Pisti’nde gerçekleştirilen yarışa çeşitli üniversitelerinden toplam 31 ekip katıldı. Sıralama turlarından sonra 9 Temmuz Pazar günü yapılan finallerde Ege Kupası İTÜ’nün olurken, Sakarya Üniversitesi de ikinciliği aldı.
Formula G'de ağırlıkları 150-300 kg. arasında değişen araçlar yarışıyorlar. Bu araçlar tamamen güneş enerjisinin depolanmasıyla şarj olan elektrik gücüyle saatte 100 km’nin üzerine çıkabilmekte ve bir ekip çalışması sonucu üretilmektedirler.
2004 yılında TÜBİTAK’ın çağrısıyla başlatılan organizasyonun ilk yarışı geçtiğimiz yıl Formula 1 pistinde yapılmıştı.



"Google Osman"

14 Temmuz 2006

Rodin Kimdir?

Rodin Kimdir?

Paris'te 12 Kasım 1840 tarihinde doğan François-Auguste-René Rodin, La Petite École (Küçük Okul) isimli Özel Desen ve Matematik Okulu'na girdiğinde heykeli keşfetti ve desen becerisini geliştirmeye başladı.1864'te ilk atölyesini tuttu ve 20 yaşındaki Rose Beuret'yle tanıştı. 1871'de Belçika'da ilk kez yapıtlarını sergiledi. Gerçek boyutlu bir insan bedeni çalışması olan ve eseri tamamladıktan birkaç ay sonra Tunç Çağı adını verdiği bronz heykeline 1875'te başladı. 1882'de ise Adem, Havva ve Düşünen Adam adlı figürlerini yaptı. Bir süre sonra sevgilisi, daha sonra da en büyük rakibi olacak Camille Claudel'le tanıştı. 1883'te Victor Hugo büstünü yaptı, iki yıl sonra Calais Belediyesi, Calais Burjuvaları anıtını ısmarladı. Ertesi sene Öpüşme'yi yaptı. 1888'de devlet, Uluslararası Sergi için Öpüşme'nin mermerini ısmarladı. 1889'da empresyonizmin öncülerinden Fransız ressam Claude Monet'yle birlikte sergi açtı. 1895'te Meudon'daki Villa des Brillants'ı satın alarak resim ve antik heykel koleksiyonunu oluşturmaya başladı. 1900'de, Uluslararası Sergi vesilesiyle Paris'teki Alma Meydanı'nda yer alan pavyonda,


1902'de ise Prag'da büyük sergi açtı. 1904'te alçıdan yapılmış büyük boy Düşünen Adam heykeli ilk kez Londra'daki International Society'de, bronz versiyonu ise Salon de Paris'de sergilendi. Düşünen Adam 1906'da Panthönüne yerleştirildi. Fransa Ulusal Meclisi, arka arkaya yaptığı üç bağışla koleksiyonlarını devlete bırakan sanatçının anısına, Biron Konağı'nı Rodin Müzesi yapma kararı aldı. 29 Ocak 1917'de Rodin ve Rose Beuret evlendi. Rose, 14 Şubat'ta yaşama veda etti. Aynı yıl, 17 Kasım'da ölen Rodin, Meudon'daki Villa des Brillants'ın bahçesine, Rose'un yanına gömüldü. Mezarlarının başında bir Düşünen Adam heykeli yer alıyor.


Yukarıdaki resimde ünlü Rodin'in ünlü "Düşünen adam" heykeli görüyoruz. Orjinalinin boyutları 71,5 x 40 x 58 cm'dir.
Sol alt köşedeki resimde Cehennemin Kapısı, Adem ve Havva heykellerini görüyoruz.

Kaynak: Sabah

"Google Osman"

Ülkelerin askeri harcamaları

Askeri harcamalar bakımından ülkeler sıralandığında Amerika yine açık ara önde. Türkiye de askeri harcamalar da dünyanın önde gelen ülkeleri arasında. Rusya ve Güney Kore gibi ülkelerin askeri harcamaları hakkında bilgi alınamadığı için listede bu ülkeler yer alamıyor.



1 ABD $ 518,100,000,000 2005 yılı
2 Çin $ 81,470,000,000 2005 yılı
3 Fransa $ 45,000,000,000 2005 yılı
4 Japonya $ 44,310,000,000 2005 yılı
5 İngiltere $ 42,836,500,000 2003 yılı
6 Almanya $ 35,063,000,000 2003 yılı
7 İtalya $ 28,182,800,000 2003 yılı
8 Güney Kore $ 21,050,000,000 2005 yılı
9 Hindistan $ 19,040,000,000 2005 yılı
10 S. Arabistan $ 18,000,000,000 2002 yılı
11 Avustralya $ 17,840,000,000 2005 yılı
12 Türkiye $ 12,155,000,000 2003 yılı
13 Brezilya $ 9,933,000,000 2005 yılı
14 İspanya $ 9,906,500,000 2003 yılı
15 Kanada $ 9,801,700,000 2003 yılı
16 İsrael $ 9,444,000,000 2005 yılı
17 Hollanda $ 9,408,000,000 2004 yılı
18 Tayvan $ 7,923,000,000 2005 yılı
19 Meksika $ 6,062,000,000 2005 yılı
20 Yunanistan $ 5,890,000,000 2004 yılı





Kaynak: CIA World Fact Book

"Google Osman"

13 Temmuz 2006

Eski Hagia Sophia yeni Ayasofya

AYASOFYA
Ayasofya, Sanat tarihi, mimarlık, ve dinsel açılardan dünyanın önde gelen yapılarından biri konumundadır. Bu yaşta ve bu büyüklükte zamanımıza gelebilmiş sayılı eserlerdendir. Eski adı Hagia Sofia olup Türkler tarafından Ayasofya olarak adlandırılmıştır.Küçük ölçülerdeki ahşap çatılı ilk yapı 4. yy. ikinci yarısında Büyük Konstantin’in oğlu Konstantinus zamanında yapılmıştı.



"Hagia Sophia""Ayasofya" İstanbul

404 yılında, bir isyan sırasında yanan ilk yapının yerine, daha büyük ölçülerde inşa edilen 2. kilise 415 yılında törenle açılmıştı. 532 yılında Hipodromda yapılan bir araba yarışı sonucu çıkan kanlı isyan on binlerce şehirlinin ölümüne ve pek çok binanın yakılmasına sebep olmuştu. “Nika” isyanı diye bilinen ve İmparator Justinyen'e karşı gelişen bu isyanda Ayasofya Kilisesi de yakılmıştı. İsyanı zorlukla bastıran İmparator Justinyen “Adem’den beri hiçbir devirde görülmemiş ve görülmeyecek” bir ibadethane yapmak için harekete geçti. Önceki bazilikanın kalıntılarının üzerine 532 yılında yapılmaya başlanan, Hıristiyanlık âleminin bu en büyük kilisesi beş yılda tamamlanarak, 537’de merasimlerle açıldı. İmparator hiçbir masraftan kaçınmayarak devlet hazinesini mimarların önüne saçtı. (Tralles’li Anthemius ile matematikçi, Miletoslu İsidorus) Kubbe inşaatı Roma mimarisi tarafından geliştirilmiştir, Bazilika planı da eski devirlerden beri tatbik edilmekte idi. Yuvarlak yapıların üzerleri çok büyük ölçüde kubbe ile örtülebilmişti. Ancak Justinyen Ayasofya’sındaki gibi dikdörtgen bir mekan ortasında, dev ölçüde bir merkezi kubbe yapımı, mimarlık tarihinde ilk kez deneniyordu. Rahiplerin koruyucu duaları okumaları devam ederken, İmparatorluğun hemen her yerinde mevcut olan erken devir kalıntılarından getirtilen çok sayıda ve değişik mermer parçaları, sütun yapıda kullanıldı.

Ayasofya bir 6yy. Bizans devri eseri olmakla beraber, daha öncesinde bir örneği olmayan, sonraki devirlerde de taklit edilmeyen Roma mimari geleneğine bağlı bir “Deneme” dir. Dış ve iç görünüşteki tezat ve iri kubbe Roma’nın mirasıdır. Dış görünüş zarif değildir, oranlara dikkat edilmemiş, bir kabuk gibi yapılmıştır. Bunun tersine iç görünüm saray gibi görkemlidir, göz alıcıdır; yapı, dev bir “İmparatorluk” eseridir. Açılış merasiminde heyecanına hakim olamayan İmparator atların çektiği arabası ile içeriye dalmış, Tanrıya şükür ederek, Süleyman Peygambere üstün çıktığını haykırmıştı. Bazilika etrafını çevreleyen yüksek binaları ile büyük bir dini merkez olarak gelişmişti. Bizans İmparatorları ile Doğu Hıristiyan kilisesinin yüzyıllar sürecek çekişmeleri için sahne artık hazırdı. Eşsiz ve üstünlüğüne rağmen yapının hayati önemde hataları vardı. En önemli mesele kubbenin iriliği ve yan duvarlara yaptığı basınç idi. Böylesine bir kubbenin ağırlığının temellere aktarılması için lazım olan mimari unsurlar o devirde henüz tam gelişmemişti. Yanlardan dışa doğru eğilen duvarlar orijinal, basık kubbenin 558 yılında yıkılmasına şahit oldular. Yapılan ikinci kubbe daha yüksek ve daha küçük çaplı tutulmuştu. Bu kubbenin de yarıya yakın kısmı 10 ve 14 yy'’arda 2 defa daha çökmüştür.
Ayasofya her devirde hazineler dolusu sarflar yapılarak ayakta tutulabilmiştir.
Türk’lerin şehri 1453 yılında fethetmeleri, harap durumdaki Ayasofya’nın derhal camiye çevrilerek kurtarılmasına sebep olmuştur. Türk mimarı Koca Sinan’ın 16.yy.da eklediği payanda duvarları, 19. yy. ortasında Mimar Fossati kardeşlerin ve 1930’dan itibaren yapılan diğer restorasyonlar ve kubbenin demir kuşak ile çevrilmesi önemli tamirlerdi. 2000 li yılların restorasyonları, mevcut madeni portatif iskele ile daha seri yapılabilecektir. Ayasofya 916 yıl baş kilise ve 477 yıl cami olarak, aynı tanrıya inanan 2 değişik dinin hizmetinde olduktan sonra Atatürk’ün emri ile müze yapılmıştır. 1930-1935 yılları arasında ortaya çıkartılıp temizlenen bir kısım mozaikler Bizans'ın önemli sanat eserleri arasında yer alırlar.

"Google Osman"

12 Temmuz 2006

Zidane Materazzi'ye kafa attı! Videoyu izle

2006 Dünya Kupası finalinde Fransa-İtalya maçında Zidane, Matterazzi'ye kafa attı ve kırmızı kart gördü. Zidane'a hiç yakıştırılamayan bu hareket, kariyerinin sonunda sevenlerini üzdü. Zidane 1998 fianlinde Brezilya'ya attığı 2 kafa golüyle dünya yıldızı olmuştu şimdi de attığı kafayla farklı gündem yarattı.Zidane'ın Matterazzi'ye attığı kafayı izleyebileceğiniz Zidane videosu aşağıda.





"Google Osman"

Dünyanın en çok ithalat yapan ülkeleri

Dünyanın en büyük ithalatçı(dış alım) ülkeleri sıralamasında dünya kaynaklarının büyük bir kısmını tüketen Amerika ilk sırada.
Türkiye ise $ 101,200,000,000 (101 milyar dolar) hacmindeki ithalat ile dünya 27. si.

1 Amerika $ 1,727,000,000,000
2 Almanya $ 801,000,000,000
3 Çin $ 631,800,000,000
4 İngiltere $ 483,700,000,000
5 Fransa $ 473,300,000,000
6 Japonya $ 451,100,000,000
7 İtalya $ 369,200,000,000
8 Hollanda $ 326,600,000,000
9 Kanada $ 317,700,000,000
1o Hong Kong $ 291,600,000,000

Kaynak: CIA World Fact Book

"Google Osman"

Dünyanın en çok ihracat yapan ülkeleri

Dünyaya en çok mal satan ülke Almanya. 2005 verilerine göre Almanya 1 trilyon dolar tutarında ihracat yaparak bu konuda dünya lideri oldu.

1 Almanya $ 1,016,000,000,000
2 ABD $ 927,500,000,000
3 Çin $ 752,200,000,000
4 Japonya $ 550,500,000,000
5 Fransa $ 443,400,000,000
6 İngiltere $ 372,700,000,000
7 İtalya $ 371,900,000,000
8 Hollanda $ 365,100,000,000
9 Kanada $ 364,800,000,000
10 Güney Kore $ 288,200,000,000

"Google Osman"

Ülkelerin kadın başına çocuk oranları(fertility rate)

Bir kadın başına düşen çocuk sayısı oranı bakımından ülkeler sıralandığında ilk sıralarda Afrika ülkeleri yer alıyor. Nijer'de bir kadın başına 7,46 çocuk düşüyor. Türkiye'de ise çocuk nüfusunun/kadın nüfusuna oranı ise 1,96.

1 Nijer 7.46
2 Mali 7.42
3 Somali 6.76
4 Uganda 6.71
5 Afganistan 6.69
6 Yemen 6.58
7 Burundi 6.55
8 Burkina Faso 6.47
9 Kongo 6,45
10 Angola 6.35

*Veriler 2006 yılına aittir.

Kaynak: CIA World Factbook

"Google Osman"

En kısa ömürlü insanların ülkeleri

Dünyada en az yaşam süresi olan ülkeler genelde afrika ülkeleri. En kısa yaşam süresi Svaziland'da 32,62 yıllık ortalama ömür ile. Dünya Kupası'ndan da yer almış olan Angola da ise ortalama hayat 38,62 sene.

1 Svaziland 32.62
2 Botsvana 33.74
3 Lesotho 34.40
4 Angola 38.62
5 Zimbabve 39.29
6 Liberya 39.65
7 Mozambik 39.82
8 Zambiya 40.03
9 Sierra Leone 40.22
10 Malavi 41.70


"Google Osman"

En uzun yaşam süresi olan ülkeler

Dünyada en uzun hayat süresi beklenen ülkelerin başında Andora var. Fransa ile İspanya sınırında yer alan küçük bir ülke olan Andora'da ortalama yaşam süresi 83,51 yıl.

1 Andorra 83.51
2 Macau 82.19
3 San Marino 81.71
4 Singapur 81.71
5 Hong Kong 81.59
6 Japonya 81.25
7 İsveç 80.51
8 İsviçre 80.51
9 Avustralya 80.50
10 Guernsey 80.42
11 İzlanda 80.31
12 Kanada 80.22
13 Cayman Islands 80.07
14 İtalya 79.81
15 Gibraltar 79.80
16 Fransa 79.73
17 Monako 79.69
18 Liechtenstein 79.68
19 İspanya 79.65
20 Norveç 79.54

"Google Osman"

OPEC Ülkeleri


Dünyaya Petrol ihraç eden ülkelerin önde gelenleri tarafından kurulmuş bir organizasyondur.Opec(Organization of Petroleum Exporting Countries), dünya petrol rezervlerinin 3'te 2'sini ellerinde bulunduran 12 ülkeden oluşmaktadır.
Üye ülkeler şunlardır:

1.Cezayir
2.Endonezya
3.İran
4.Irak
5.Kuveyt
6.Libya
7.Nijerya
8.Katar
9.Suudi Arabistan
10.Birleşik Arab Emirlikleri
11.Venezuela
12.Gabon

"Google Osman"

11 Temmuz 2006

Dizel Motorunun LPG Motoruna Dönüştürülmesi

Dizel arabaya LPG takılır mı?, Yakıt tasarrufunda son nokta nedir?, Dizellerde LPG dönüşümü gibi soruların teknik cevabını aşağıda bulabilirsiniz.

İTÜ Makina Mühendisliği'nde bitirme tezimin konusu olan Dizel motorunun lpg motoruna dönüştürülmesi araştırmam aşağıda yer alıyor.Dizel bir arabaya LPG dönüşümü yapıldığında yakıt tüketimi ve egzoz emisyonları önemli ölçüde azalıyor. Teknik detaylara göz atalım:

LPG KİT ELEMANLARI

A) LPG Tankı
B) Multivalf
C) Multivalf Koruma Kutusu ve Havalandırma Boruları
D) Dolum Ağzı
E) Regülatör
F) Mikser
G) LPG Elektrovalfi
H) LPG Bakır Borusu





A –LPG TANKI

LPG dönüşüm sisteminin en büyük parçası olan tank, aracın arka kısmına ya bagajın bir bölümüne ya da stepne bölmesine yerleştirilir.

En çok kullanılan ve alışılagelmiş tank şekli silindirik formdur. Müşterilerin taleplerine ve ihtiyaçlarına uygun olacak şekilde her araç için işlevsellik ve boyutların büyüklüğü gibi parametrelerde optimizasyon yapılır.Tank formu olarak diğer bir akılcı çözümse stepne bölmesinin formuna uygun biçimde tasarlanan toroidal( simit biçimli ) tanktır.

Toroidal tipteki lpg tankları çeşitli hacimlerde üretilmekte ve satılmaktadır. İşlevsellik olarak silindirik tanklara göre daha az olsa da yeterli işlevsellik sağlanır. Bagaj kapasitesinden yararlanılamayacağı durumlarda, bagajın çok önemli olduğu station wagon araçlarda toroidal tankların kullanımı büyük avantaj sağlar.

Gerek silindirik tank da gerekse toroidal tank da LPG tankının araç gövdesine uygun tutturucularla bağlanması gereklidir.

Taşıtlarda kullanılan LPG tankları A tipi ve B tipi olmak üzere ikiye ayrılır. A tipi tanklar; 25 bar işletme basıncı, 30 bar test basıncına tabi tutulur, B tipi tanklar ise 25 bar işletme basıncı ve 45 bar test basıncına tabi tutulur.İmalatı tamamlan tanklar tipine göre 30 veya 45 barlık bir hidrostatik basınçta test edilir. Ayrıca her 100 tanklık partiden rastgele seçilen bir tanesi 150 Bar’da patlama testine sokulur. Eğer tank bu testi geçemezse tüm parti hurdaya ayrılır. 50 C’de LPG’nin buhar basıncı 8.5 Bar’ı geçmemektedir. Dolayısıyla LPG tanklarının gerek işletme basıncı gerekse test basıncı göz önüne alındığında ne kadar emniyetli ve güvenli olduğu anlaşılmaktadır. Türkiye’de mevcut standartlara göre üretilen ve halen kullanılan Dökme LPG stok tankları ile evlerde ve sanayide kullanılan tüplerin işletme, test ve patlama basınçları, araçlarda kullanılan LPG tanklarının güvenilirliği konusunda bir karşılaştırma yapabilmek için bu bölümün altındaki linkten bitirme tezini indiriniz.

B - MULTIVALF

Multivalfler LPG dönüşüm sistemlerinin en önemli elemanlarından birisidir. ECE R 67 ve TSE standartlarına uygun olmalıdır. LPG dönüşüm sistemlerinde tank tipine uygun multivalf montajı yapılmalıdır. Bu uygulamada en çok karşılaşılan ve çok ciddi tehlikelere neden olan bir sorundur. Örneğin Tank A tipi ise (25 bar işletme basıncı, 30 bar test basıncı ) montajda kullanılan multivalfin de A tipinde( üzerinde emniyet ventili olan multivalf ) olmalıdır. Kendi içlerinde ikiye ayrılan multivalfler LPG tankı üzerin doğrudan bağlanmaktadır. A tipi multivalflerde; tanktaki basınç 25 bara ulaştığında, bu basıncı düşürmek için otomatik olarak açılan ve mevcut yüksek basıncın düşürülmesini sağlayan tahliye ventili( emniyet ventili ) bulunur. B tipi multivalflerde ise tahliye ventili bulunmaz. Multivalflerin görevlerini şöyle sıralayabiliriz:
Tanka dolum işlemini yapar. Yakıt alma işlemi sırasında yakıt pompasından gelen LPG multivalften geçerek tanka ulaşır.
Dolum limitini ayarlar. Mevcut standartlar ve güvenlik gereği tank %80 doldurulmalıdır.Dolum işlemini tam zamanında yani doğru noktada kesebilmek için, multivalf bir şamandıraya bağlı olan ve maksimum seviyeye ulaşıldığında LPG akışını kesen bir cihazla donatılmıştır.
Tanktaki gaz seviyesini ölçer.İki mıknatıs sayesinde depodaki LPG seviyesini ölçmek mümkündü; bunlardan biri tankın içinde olup şamandıraya bağlı cihazlarla birleşiktir. İkincisi ise depon dışında olup göstergeye bağlıdır. Kadran genlikle dörde ayrılmıştır ve bir bölme de rezerv için mevcuttur. Deponun konumu yüzünden okumanın zor olacağı ya da müşterinin arzu ettiği durumlarda multivalf uygun elektronik dönüştürücülerle bağlanabilir. Bu dönüştürücüler, gerekli elektronik devrelere bağlanır ve akıt seviyesini sürücüye uyarı ışıkları veya başka analog sistemler aracılığıyla gösterirler.
LPG’nin tanktan regülatöre ulaştırılmasını sağlar. Deponun dibine doğru dönük bir emme borusu sayesinde multivalf sıvı LPG emilimini sağlar. Her durumda multivalf motorun ihtiyaç duyacağı maksimum sıvı miktarının geçişine, aşırı yük kaybına neden olmadan sağlayacak geçiş bölümlerine sahip olmalıdır.
Multivalf üzerinde emme ve doldurma hatları üzerinde ventiller vardır. Tamir, bakım veya arıza sırasında bu hatlar ventiller kapatılarak kesilir. Böylece gaz çıkışı engellenir.
Multivalf aşırı akışı kontrol eder. LPG otogaz sistemi kapalı bir devredir. Kapalı devrede meydana gelebilecek herhangibir kaçak( Kaza veya arıza sonucu borularda oluşabilecek delinme )sonucunda LPG gazı çevreye hızla yayılmaya başlar. Bu da tehlike yaratan bir durumdur. Bunu engellemek için Multivalf üzerinde kaçaklar sonucu oluşan aşırı akımı engelleyen bir güvenlik sistemi vardır. Bu sistem bu tarz olağanüstü durumlarda devreye girerek tanktan aşırı LPG çekimini engeller ve sistemi güvenlik altına alır.
Yakıt pompasından tanka LPG geçişi multivalf vasıtasıyla gerçekleştiğinden multivalfin LPG’nin geçişine fazla direnç göstermemesi istenir. Böylece dolum süresi kısalmış olur.
Multivalf montajında en önemli husus, multivalfin yatay konuma paralel olmasıdır.

C – MULTİVALF KORUMA KUTUSU VE HAVALANDIRMA BORULARI

Multivalf koruma kutusu, multivalfi ve bağlantılarını için alarak oluşabilecek gaz kaçaklarının havalandırma boruları aracılığıyla bagaj içerisinden araç dışına tahliye edilmesini sağlar. Bu nedenle multivalf koruma kutusunun ve havalandırma hortumlarının sağlam ve bagaj içerisine gaz sızıntısını engelleyecek biçimde sızdırmaz olması gerekmektedir. Buralardan kaynaklanabilecek gaz sızıntısı bagaj içerisinde birikerek aracın yanmasına neden olabilmektedir.Multivalf koruma kutusunun ve kapağının devamlı kontrol edilmesi, hortumların ve hortum kelepçelerinin sağlamlığına dikkat edilmesi gereklidir. LPG tankı aracın bagajı içerisinde bulunduğu için bagaj içerisine konulan nesnelerin koruma kutusuna ve kapağına zarar vermemesi şarttır.

D- DOLUM AĞZI

Özel pirinç alaşımdan imal edilen dolum ağızları ECE R 67 ve TSE standartlarına uygun olmalıdır. Gaz dolum borusunun içinde kalan LPG’nin sızdırılmaması için yayın önüne konulmuş bir bilya yardımıyla gaz kaçakları önlenir.

Dolum ağzı mekanik bir yay ve bir bilya aracılığıyla sıvı gazın geriye dönmemesini sağlayan bir check valf görevi görür.
Dolum ağzı mutlaka bagajın dışında bir yere monte edilmelidir. Aksi taktirde standartlar ihlal edilmiş olunur.Dolum ağzı, kaza ve çarpışmalardan en son etkilenecek yere konmalıdır. LPG tankı ve dolum ağzı arasındaki bağlantıda kesinlikle esnek eleman kullanılmalıdır.

******************************************************

Eğer Dizel motorunun LPG dönüşümüyle ilgili bu İTÜ Makina Fakültesi'ni bitirme tezimin tamamını görmek istiyorsanız tıklayınız.

Cep Telefonu markalarının pazar payları

Cep telefonu piyasasında Nokia'nın üstünlüğü dikkat çekici düzeyde. En büyük üç firma: Nokia, Motorola, Samsung.
Dünyanın önde gelen cep telefonu üreticilerinin 2005 yılı pazar payları şu şekilde:


1. Nokia % 31.9
2. Motorola % 17.9
3. Samsung % 12.8
4. LG % 6.5
5. Sony Ericsson % 6.2
6. Siemens % 4.7
7. Diğerleri % 20.0


Kaynak: Bloomberg

"Google Osman"

Dünyanın en büyük otomotiv firmaları

Dünyada en çok satış yapan araba markaları sıralaması. İlk sırada 8 milyon 380 binlik satışla General Motors yer alıyor.



1. General Motors - 8,381,805
2. Toyota Motor Corp. - 8,120,000
3. Ford Motor Co. - 6,208,700
4. Volkswagen AG - 5,242,793
5. DaimlerChrysler AG - 4,854,700
6. Hyundai Group - 3,715,095

7. Nissan Motor Co. - 3,597,748
8. PSA/Peugeot-Citroen SA - 3,390,000
9. Honda Motor Co. - 3,365,000
10. Renault SA - 2,533,428



General Motors Corp. (GM), dünyanın en büyük araba üreticisi olma özelliğini taşıyor. GM, 1908 yılında kuruldu ve dünya genelinde 327,000 çalışanı bulunmaktadır. Merkezi Detroit'te bulunan GM, 33 ülkede üretim yapmaktadır.

General Motors ailesine ait araba markaları ise şöyle:


*Chevrolet
*Pontiac
*Buick
*GMC
*Oldsmobile
*Saturn
*HUMMER
*Saab
*Holden
*Opel
*Vauxhall
*Cadillac




Kaynak: Manufacturer - 2005 Global Sales

"Google Osman"

Dünyanın en kalabalık şehirleri


Şangay-Çin

Dünyanın en kalabalık şehirleri sıralamasında şehir merkezleri esas alınarak yapılan sıralamada Shanghai(Şangay) ilk sırada. İstanbul ise 10 milyonluk nüfusu ile 10. sırada. En çok nüfus barındıran şehirler genelde Çin-Hindistan-Bangladeş-Brezilya gibi dünya nüfusunun önemli bir kısmını barındıran ülkelere ait.

1 Shanghai 15 017 783 Çin
2 Bombay 12 883 645 Hindistan
3 Karachi 11 969 284 Pakistan
4 Buenos Aires 11 595 183 Arjantin
5 Delhi 11 215 130 Hindistan
6 Manila 10 546 511 Filipinler
7 Moskova 10 472 629 Rusya
8 Seul 10 409 345 Güney Kore
9 São Paulo 10 059 502 Brezilya
10 İstanbul 10 034 830 Türkiye
11 Lagos 9 020 089 Nijerya
12 Mexico City 8 659 409 Meksika
13 Jakarta 8 556 798 Endonezya
14 Tokyo 8 372 440 Japonya
15 New York 8 124 427 ABD
16 Kinshasa 8 096 254 Kongo Demokratik Cumhuriyeti
17 Lima 7 857 121 Peru
18 Kahire 7 836 243 Mısır
19 Pekin 7 602 069 Çin
20 London 7 489 022 İngiltere
21 Bogotá 7 235 084 Kolombiya
22 Tahran 7 160 094 İran
23 Dhaka 6 724 976 Bangladeş
24 Lahore 6 485 175 Pakistan
25 Rio de Janeiro 6 055 582 Brezilya

Kaynak: http://www.world-gazetteer.com/wg.php?x=&men=gcis&lng=en&dat=32&srt=pnan&col=dq

"Google Osman"

10 Temmuz 2006

Turkey is The meeting of continents: Europe and Asia

There are many reasons to visit Turkey!
(Türkiye'ye gelmek için çok nedeniniz var)

Watch the wonderful country Turkey and Istanbul
(Türkiye'nin ve İstanbul'un tanıtımı yapılan videoyu izleyin)





"Google Osman"

08 Temmuz 2006

Dünyada en çok intiharın gerçekleştiği ülkelerin sıralaması

Her 100,000(yüz bin) kişiden kaç kişinin intihar ettiği aşağıdaki sıralamada gözüküyor. Eski Sovyetler Birliği ülkelerindeki intihar oranları dikkat çekici. Dünyadaki intihar oranları sıralamasında ilk sırada Litvanya var.

1 Litvanya 42.0
2 Rusya 37.4
3 Belarus 35.0
4 Letonya 34.3
5 Estonya 33.2
6 Macaristan 32.1
7 Slovenya 30.9
8 Ukrayna 29.4
9 Kazakistan 28.7
10 Finlandiya 24.3

Kaynak: bbc, 2005

07 Temmuz 2006

Avrupa Ülkelerinin Nüfusları



















Avrupa Ülkelerinin Nüfusları


Rusya ve Türkiye'yi de Avrupa ülkesi olarak sayarsak aşağıdaki sıralama elde ediliyor.


1 Rusya 143,974,059
2 Almanya 82,424,609
3 Türkiye 70,413,958
4 Fransa 60,424,213
5 Birleşik Krallık 60,270,708
6 İtalya 58,057,477
7 Ukrayna 47,732,079
8 İspanya 40,280,780
9 Polonya 38,626,349
10 Romanya 22,355,551
11 Hollanda 16,318,199
12 Sırbistan Karadağ 10,825,900
13 Yunanistan 10,647,529
14 Portekiz 10,524,145
15 Belçika 10,348,276
16 Belarus 10,310,520
17 Çek Cumhuriyeti 10,246,178
18 Macaristan 10,032,375
19 İsveç 8,986,400
20 Avusturya 8,174,762
21 Bulgaristan 7,517,973

Avrupa Devletlerinin en kalabalık 3. ülkesi Türkiye. Avrupa Birliğine üye olması halinde Türkiye, Avrupa Birliği'nin en kalabalık 2. ülkesi olacak.

Kaynak: CIA World Fact Book


Dünyanın en çok havaalanı olan ülkeleri

Havaalanı sayısına göre ülkelerin sıralaması:

Dünyanın en çok havaalanı olan ülkesi Amerika Birleşik Devletleri. ABD'nin 14 bin 893 adet havalimanı var. Bu havaalanı sayısı ile dünya birincisiler ve tüm avrupa birliği ülkelerinin havaalanı sayısından 4 kat fazla havaalanları var.




1) ABD 14,893
2) Breziya 4,223
3) Meksika 1,832
4) Rusya 1,730
5) Arjantin 1,333
6) Kanada 1,331
7) Bolivya 1,067
8) Kolombiya 981
9) Paraguay 880
10) Güney Afrika 728


Dünya: 49,973
Avrupa Briliği: 3,130
Türkiye'
nin ise toplam 120 havaalanı mevcut. Türkiye havaalanı sıralamasında dünya 53. 'sü.
**Veriler, 2005 yılında aittir.


Kaynak: CIA World Fact Book

06 Temmuz 2006

Türkçe Dersi Dönem Ödevi için Kaynak

Türkçe hakkındaki ayrıntılı dosyayı indirmek için buraya tıklayınız.

Özellikle ilköğretim sınıflarında Türkçe dersinden dönem ödevi alanlara faydalı olabilecek bu dosyanın içinde aşağıdaki konu başlıkları bulunuyor.

TÜRKÇE'NİN İLK DEFA RESMİ DİL OLARAK İLAN EDİLİŞİ

DİL NEDİR?

KÜLTÜR NEDİR?

KÜLTÜR UNSURLARI NELERDİR?

TÜRKÇENİN DÜNYA DİLLERİ ARASINDAKİ YERİ

YAPI BAKIMINDAN DÜNYA DİLLERİ

TÜRKÇENİN TARİHİ GELİŞİMİ

TÜRKÇENİN BUGÜNKÜ DURUMU VE YAYILMA ALANLARI

Türkçe hakkındaki ayrıntılı dosyayı indirmek için buraya tıklayınız.

"Google Osman"

05 Temmuz 2006

Dünya Kupası Şampiyonları-Tüm Kazananların Listesi

Tüm zamanların dünya kupası galipleri, final maçlarının skorları ve ev sahibi ülkelerin yer aldığı liste şu şekilde:

Son dünya şampiyonu İtalya!. Almanya'da düzenlenen 2006 dünya kupasını İtalya kazandı. Normal süresi 1-1 berabere biren maçta İtalya penaltı vuruşları sonucunda Fransa'yı mağlup etti.


1930 Uruguay 4-2 Arjantin
Kazanan: Uruguay
Ev Sahibi: Uruguay
1934 İtalya 2-1 Çekoslavakya
Kazanan: İtalya
Ev Sahibi: İtalya
1938 İtalya 4-2 Macaristan
Kazanan: İtalya
Ev Sahibi: Fransa
1950 Uruguay 2-1 Brezilya
Kazanan: Uruguay
Ev Sahibi: Brezilya
1954 Almanya 3-2 Macaristan
Kazanan: Almanya
Ev Sahibi: İsviçre
1958 Brezilya 5-2 İsveç
Kazanan: Brezilya
Ev Sahibi: İsveç
1962 Brezilya 3-1 Çekoslavakya
Kazanan: Brezilya
Ev Sahibi: Şili
1966 İngiltere 4-2 Almanya
Kazanan: İngiltere
Ev Sahibi: İngiltere
1970 Brezilya 4-1 İtalya
Kazanan: Brezilya
Ev Sahibi:Meksika
1974 Almanya 2-1 Hollanda
Kazanan: Almanya
Ev Sahibi: Almanya
1978 Arjantin 3-1 Hollanda
Kazanan: Arjantin
Ev Sahibi: Arjantin
1982 İtalya 3-1 Almanya
Kazanan: Almanya
Ev Sahibi: İspanya
1986 Arjantin 3-2 Almanya
Kazanan: Arjantin
Ev Sahibi: Meksika
1990 Almanya 1-0 Arjantin
Kazanan: Almanya
Ev Sahibi: İtalya
1994 Brezilya 3-2 İtalya
Kazanan: Brezilya
Ev Sahibi: ABD
1998 Fransa 3-0 Brezilya
Kazanan: Fransa
Ev Sahibi: Fransa
2002 Brezilya 2-0 Almanya
Kazanan: Brezilya
Ev Sahibi: Güney Kore-Japonya

2006 İtalya 5-3 Fransa (penaltılarda)
Kazanan: İtalya
Ev Sahibi: Almanya

------------------------------------------------------------------------------------------------
Dünya kupasını kazanan ülkeler ve şampiyonluk sayıları:

BREZİLYA : 5
İTALYA : 3
ALMANYA: 3
URUGUAY : 2
ARJANTİN : 2
İNGİLTERE: 1
FRANSA : 1

04 Temmuz 2006

Dünyanın en değerli markaları


Dünyanın en değerli markası Coca Cola.

Dünyanın en değerli ilk 10 markasından 8'i ABD markası. En değerli marka ise 67,5 milyar dolar değeri ile Coca Cola.

1) Coca-Cola - $67.5 milyar (ABD)
2) Microsoft - $59.9 milyar (ABD)
3) IBM - $53.4 milyar (ABD)
4) General Electric - $50 milyar (ABD)
5) Intel - $35.6 milyar (ABD)
6) Nokia - $26.5 milyar (Finlandiya)
7) Disney - $26.4 milyar (ABD)
8) McDonald's - $26 milyar (ABD)
9) Toyota - $24.8 milyar (Japonya)
10) Marlboro - $21.1 milyar (ABD)

Kaynak: Interbrand, 2005

03 Temmuz 2006

Dünyanın en pahalı tabloları

Dünyanın en değerli tabloları; Vincent Van Gogh, Picasso ve Renoir'e ait.


---------------------------------------------------------------------------------

Vincent van Gogh
Portrait of Dr. Gachet

1) Vincent van Gogh'un eseri olan Dr. Gachet'in portresi'nin değeri $116,790,000.
Bu resim 15 Mayıs 1990'da Japon İşadamı Ryoei Saito'e $82.5 million'a satılmıştı.












---------------------------------------------------------------------------------


Pierre Auguste Renoir
Bal au moulin de la Galette

2) Resmin iki türü vardır. Büyük boy olanı Paris'te Musée d’Orsay'dadır. Küçük boy olan resim ise 17 Mayıs 1990'da Van Gogh'un Dr. Gachet adlı eserini de alan Ryoei Saito tarafından satın alınmıştır.


Değeri: $110,420,000



-------------------------------------------------------------------------------


Pablo Picasso
Garçon à la Pipe

3) New York'ta 5 Mayıs 2004' tarihindeki bir açık arttırmada $ 104,1 milyon'a satılmıştır.




Günümüzdeki Değeri: $106,910,000





-----------------------------------------------------------------------------


Pablo Picasso
Dora Maar au Chat

4) Pablo Picasso, Dora Maar au Chat adlı eserini 1941 yılında yapmıştır. Picasso'nun kübik tarzdaki bir sanatsal yapıtı olan Dora Maar au Chat tablosu, 3 Mayıs 2006'da New York'ta düzenlenen bir açık arttırmada $95.2 million'a satılmıştır.

Günümüzdeki Değeri: $95,216,000





------------------------------------------------------------------------


Vincent Van Gogh
Irises

5) 1987'de Alan Bond'a satıldığında dünyanın en pahalı resmi olma özelliğini kazanan Irises, Alan Bond'un bu tabloyu alacak yeterli parası olmayınca tekrar satılmıştır. Şu an Los Angeles'ta Getty Müzesi'nde sergilenmektedir.



Günümüzdeki Değeri: $78,400,000


-----------------------------------------------------------------------

2005'in en iyi fotoğrafları

2005'in en iyi fotoğrafları arasından seçtiklerim:


2005 yılında Fransa'daki gençlerin 3 hafta süren isyanı Paris'in arka sokaklarında başlamış ve diğer şehirlere de sıçramıştı.

Fotoğraf: Eric Travers




Amerika'daki New Orleans kasırgası sonrası şehir sular altındayken çıkan yangın ile su ve ateş birarada.

Fotoğraf: Thomas Drowzak





ABD askeri Irak'ta berber dükkanının önünde nöbet tutarken...

Fotoğraf: Thomas Drowzak


Sonbaharın hüznünü betimleyen güzel bir resim...

Küçük kedi sokakta...

02 Temmuz 2006

Dünyanın en pahalı şehirleri

Dünyanın en pahalı şehirleri sıralamasında İstanbul'da yerini aldı. 2006 mart ayı verilerine göre en pahalı şehir: Moskova. İstanbul ise Paris ile beraber 15. sırada.

1 Moskova - Rusya
2 Seul - Güney Kore
3 Tokyo - Japonya
4 Hong Kong - Çin
5 Londra - İngiltere
6 Osaka - Japonya
7 Cenevre - İsviçre
8 Kopenhag - Danimarka
9 Zürih - İsviçre
10 Oslo - Norveç
10 New York - ABD
12 St Petersburg - Rusya
13 Milano - İtalya
14 Beijing - Çin
15 İstanbul - Türkiye
15 Paris - Fransa
17 Singapur - Singapur
18 Dublin - İrlanda
19 Sydney - Avustralya
20 Shanghai - Çin

Kaynak: Mercer